fredag 12. august 2011

Tre generasjoner på bærtur...:-)






I dag har jeg og niåringen vært på "blåbærskog" sammen med farmor og farfar! I likhet med meg har han arvet et helt spesielt "bærplukke-gen", og vi elsker å plukke og sanke bær, enten det er blåbær, bringebær eller multe.
I og med at det tilsynelatende bare er vi to som har dette genet i familien, så allierte vi oss med farmor og farfar, og la ut på tur i deres hjemtrakter i dag.






Og det var full service; svigers hadde ordnet med både niste, kaffe og saft, og forsyne meg så tømte de alle blåbærene sine oppi min bøtte da turen var slutt også. Så da er det ikke noen sak å være på bærtur;-)



Nå gleder jeg til varm og deilig blåbærpai med vaniljleis, det er godt det!

1 kommentar:

  1. Jeg har ikke vært på bærplukking på mange år.Fikk lyst til å ta en tur igjen snart.Ingenting smaker som nylaget syltetøy eller saft man har laget av bær man plukket selv.

    SvarSlett