fredag 28. september 2012

Ny "baby" i huset...

I går fikk vi et nytt familiemedlem!

Ingen flere barn nei, på den fronten har jeg gjort jobben min og vel så det;-)
Neida, vi fikk oss en liten kattepus, og gjett om det er stas?

Ungene har spurt og mast om å få seg en katt i årevis, men det har liksom ikke passet, før nå.

Så nå er det stas i stua, med lille Bacchus som midtpunkt i familien!








Det er vel gjort forskning på at det er sunt for barn å vokse opp med husdyr. De lærer seg omsorg, empati og ansvar, og så er det nok ganske mye koseligere å komme hjem til etter skolen, enn om man skulle låse seg inn i et tomt hus.

Selv om en katt verken snakker eller kommuniserer på så mange plan, så er det fascinerende å se hvordan en liten kattunge som Bacchus responderer og er kontaktsøkende fra første stund. Man får virkelig en relasjon kjapt til en slik liten søt sjarmør:-)

Og jeg kjenner meg selv igjen som jeg var hver gang jeg fikk baby, at vår lille kattunge selvsagt er verdens aller fineste katt!

Så han her skal vi få det fint med, og han er allerede et selvsagt og inkludert medlem i storfamilien vår.





2 kommentarer:

  1. Så søt katt! Det er stas med katt, her er det ellveåringen som er kattepappa og passer veldig godt på. Treåringen ser på katten som en god lekekamerat.

    SvarSlett
  2. Veldig nydelig!
    Husdyr har også beroligende effekt og kan vel sies å være uten bivirkninger, så fordelene er mange.

    God helg!

    SvarSlett