tirsdag 11. desember 2012

Magisk julestemning...

I helgen fikk jeg for første gang opplevd den kjente julestemningen i Tivoli i København.
Dette har vært på ønskelisten i mange år, og endelig fikk jeg ta del i denne "godtebutikken" av julemagi og vakker stemning.

Det gir en ekstra glede å oppleve dette sammen med barn, og vi hadde en skikkelig "jentetur" til vakre København, der Tivoli var høydepunktet.




Og jeg må si at det sto helt til forventningene!

Det er så deilig å innimellom kjenne på den følelsen av pur forvetning og lykke, når man opplever noe nytt og spennende, som også er litt magisk. Sånn syns jeg det var i Tivoli når mørket kom, og hundretusenvis av lys i alle farger kom til sin rett, og hele parken var dekorert smakfullt og gjennomført. Man kjente seg litt hensatt til sin barndoms dal, og man så det på ungene også at det lyste i øynene av alle de fine inntrykkene og opplevelsene.
Jeg har vokst opp med faste sommerturer til København, med en mormor som bodde midt i byen, og da hørte det med minst en tur i Tivoli. Så denne unike og tradisjonsrike fornøyelsesparken har fulgt meg hele livet, og det er ikke den krok jeg ikke vet om tror jeg...!




Det var  deilig å få være litt "barn" igjen, og det var en ny opplevelse å se Nimb og de andre bygningene i vinterskrud for første gang.
Dette kan de!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar