torsdag 23. juni 2011

Ti år-og lykkelig...:-)







I dag har jeg og min kjære 10 årsbryllupsdag, såkalt Tinnbryllup. Hipp hipp hurra!
Ikke at det er noen "rund" dag akkurat, men jo; jeg elsker å feire dager, og markere når det er milepæler i livet, enten det er en bursdag, farsdag eller bryllupsdag! For vi har jammen mer enn nok hverdager i livet, og da syns jeg det er en fin ting å stoppe litt opp på slike "dager", og gjøre stas på den eller de personene som fortjener å gjøres stas på akkurat denne dagen.
Jeg tror det gjør litt godt og jeg; i en stor og travel familie er det ikke lett å "slippe til" alltid, og få oppmerksomhet én og én. Da er en bursdag eller merkedag en fin anledning til å bli sett litt.

Jeg bruker gjerne å ta frem fotoalbum fra fødselen og da barna var babyer, og det er artig for liten og stor å kikke gjennom.
I dag gjorde jeg også det, og fant frem album fra bryllupet vårt på St. Hansaften for 10 år siden. Herlighet, som tiden har gått, og så mye som har skjedd i årene etterpå! Ingen er helt lik seg heller...;-)

 2001 var virkelig et år med hendelser her i huset, et år som førte oss ned i de dypeste daler og opp til de høyeste høyder. Samme år som vi giftet oss fødte jeg en sønn som vi mistet på termindato, så ble det bryllup noen måneder senere, med et nytt lite barn på gang; før året ble avsluttet med fødselen av en ny liten gutt rett før jul. Dét ble en spesiell julaften det året...

Kanskje er det derfor jeg er litt ekstra opptatt av å feire dager som i dag? Det å erfare motgang og kriser kan også føre til at man kjenner på gleder ekstra sterkt, og lærer seg å sette ekstra mye pris på "små" gleder?

Og så er jeg nok en liten romantiker også, og syns det er fint å kunne vie kjæresten min litt ekstra oppmerksomhet. Han er ikke så verst i den retningen han heller, gitt!
Bildet under viser det:-)

1 kommentar: