torsdag 27. juni 2013

Barn som festival-pynt...?

Det popper opp med festivaler rundt i det ganske land, og det er også mer enn nok å ta av i det store utland også, for den som er musikkinteressert eller kort og godt glad i å være på festival.

Det finnes festivaler for enhver smak og alder, og både i bygd og by.

Én trend som jeg har lagt merke til de siste årene, er barn med fargerike, store og fancy øreklokker. Ikke har jeg bare sett det selv på konserter og festivaler, men også i glossy magasiner, der kjendiser har med ungene sine på konserter og festivaler.





Jeg har veldig sansen for musikk, konserter og slike arrangementer. Jeg har også veldig sansen for at det er økt oppmerksomhet rundt hørselvern, og at vi beskytter både våre egne og barna sine ører når vi utsettes for  mulig skadelig lydnivå.

Jeg er også glad i å dra med ungene mine på alle mulige slags eventyr, kultur-arrangementer og opplevelser.

Men jeg må innrømme at jeg noen ganger stusser over poenget med å ha med små barn på popkonserter og festivaler som helt tydelig er myntet på ungdommer og voksne.
Jeg tror egentlig ikke barn på 3-4 år har særlig glede av å sitte på skuldrene gjennom en flere timers rockekonsert, med øldrikkende folk rundt seg. Jeg var på Springsteen-konsert i vår, og så selv nokså små unger som var med mor eller far på det jeg anser som mest egnet for en litt eldre barn enn førskolealder.
Det er søtt ja, og kan kanskje være litt stas å ha med en liten tass med disse fancy øreklokkene.

Men unger er ikke pynt og ikke vedheng.
Og får man ikke barnevakt, så kan det hende det er bedre å ta konserten eller festivalen en annen gang...?







http://www.klikk.no/foreldre/article674023.ece

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar