fredag 28. oktober 2011

En skikkelig "shocktail"...;-)

Her kommer dagens doktortips:-)
Litt på grensen til det jeg lærte på legestudiet, men når et eller annet forkjølelsesvirus rusker i kroppen, så ender jeg opp med å lage denne effektive miksen.
I to dager har jeg nå vært sånn halvveies småsyk. Om det er pga at mannen min satte influensavaksine på meg onsdag (!?), eller om det er fordi jeg så og si daglig møter hostende og harkende folk på kontoret, det vet jeg ikke, men iallefall så er jeg stemmeløs og litt daffere enn vanlig.

Da tar jeg frem tekoppen, og fyller den med te, honning, sitron og et hel hvitløksfedd som jeg knuser oppi.
Nam nam...! Da har kroppen fått i seg et heksebrygg som virusene blir skremt av, og formen er oppadstigende ganske fort etter noen slike kopper.

Reseptfritt er det óg!

2 kommentarer:

  1. Ååå, så gøy å oppdage bloggen din! Du skriver så bra! "Puppulistisk skivebom...! ble jeg anbefalt å lese.. - akkurat som jeg kunne ha sagt det selv, bare du enda bedre! Har kost meg med å lese igjennom flere av innleggene dine i kveld. Ha en strålende helg!

    SvarSlett
  2. Tusen takk for at du liker bloggen min!
    Håper du fortsetter å titte innom, og koselig om du tipser flere;-)

    God helg!

    SvarSlett